Kalkonwok

Det här är kanske snarare ett bevis på att jag har lagat riktig mat denna veckan än det är ett recpettips. Lite improviserat men det var ganska gott!

1/3 paket frysta wokgrönsaker
1 paket strimlad kalkon
Rapsolja
Soya
Sambal Oelek
Bulgur
Buljong

Woka grönsakerna i oljan och soyan och sambal oeleken (varning, ganska starkt!). Blanda ner kalkonen. Koka bulguren enligt paketets anvisning men byt ut saltet mot buljong. Servera tillsammans. Själva woken blir för två personer. Jag åt hälften med bulgur och fryser in hälften som den är. Den kan man ju äta med nudlar sedan för lite variation!


/ Veronica

 


Kommentarer
Postat av: Fredrika

Jag tycker man får lägga ut "bevis" också ;) Det kommer nog jag göra. Inte bara smarriga, inspierande, recept. Det skulle ju faktiskt handla om vardagsmaten vi äter :)

2010-01-14 @ 20:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0