Hirsbullar med senapssås

Tro det eller ej, men det här lagade jag (tillsammans med Mimmi) idag. Vegetariskt, billigt, enkelt, snabbt, gott och annorlunda (ja, lite stolt är jag över mig själv)! Det finns inga måttangivelser utan man får prova sig fram lite:

Koka upp 3 dl hirs.
 
Blanda i lite lök (vi tog 1), lite olivolja, drygt 1/2 dl mjöl, lite örtsalt, vanligt salt, koriander (malen, brun, det smakade inte tvål. Men man kan skippa det om man vill) samt 2 dl kvarg/kesella gourmet.

Forma bollar (våra blev dock platta) och grädda på 200 grader i cirka 30 minuter.

För att göra senapssåsen smälter man 4 msk smör och 2 msk mjöl och häller i massa mjölk och massa senap och låter det koka upp.

   




/Veronica

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag är lite chockad och väldigt imponerad! Det låter gott!

2010-04-15 @ 21:10:59
Postat av: Fredrika

Jag med! Bravo :)

2010-04-16 @ 14:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0